Ahogyan azt megígértem tegnap, most ebben a bejegyzésben összeszedem az ismert hibákat és a hozzájuk tartozó (remélhetően használható)
Szerkeszd velem a cikket! Részletek a cikk utolsó bekezdésében.
Bejegyzés frissítve! Amennyiben olvastad már az eredeti cikket, de még nem sikerült megoldanod a problémád, esetleg kíváncsi vagy az újabb BugFix-ekre kattints ide!
Mióta megjelent a játék, rögtön az első naptól fültanúja vagyok olyan TeamSpeak beszélgetéseknek, ahol a játékosok panaszkodnak sorra a játékban előforduló hibákról. Én szerencsésnek mondhatom magam, mert én egyetlen hibát sem tapasztaltam a saját configommal.
Ebből kifolyólag nem tudom, hogy valóban működnek-e a hibák megoldásai, de megosztom veletek, amit külföldi fórumokon olvastam. Voltak visszajelzések, ami alapján arra következtettem, hogy azért nem olyan rossz megoldások lehetnek ezek.
Nos, akkor lássunk is neki:
- Black Screen (Fekte képernyő) Fix
Számos dolog van, amivel megpróbálhatod fixálni ezt a hibát. Először is, bizonyosodj meg róla, hogy a legújabb GPU driver fel van-e telepítve a gépedre (AMD, Nvidia).
Amennyiben ezt kizártad a lehetséges hibakörből, viszont SLI/Crossfire megoldással játszol, próbáld meg kikapcsolni azt. Laptop felhasználóként jó ha biztos vagy abban, hogy az ajánlott GPU-t használod a játék futtatásához.
A fekete képernyő előfordulhat még a képernyő felbontás összeakadásából is. Próbáld meg a játékot ugyan azon a felbontáson futtatni, mint ami az asztalod (Windows) felbontása. Amennyiben nem éred el a játékon belül a beállításokat a fekete képernyő miatt, futtasd a játékot ablakos (Windowed) módban, amit az Alt+Enter billentyű-kombinációval érhetsz el!
Ha bármiféle harmadik féltől származó segédeszközt (chat, felvevő szoftver, stb.) használsz, akkor is kaphatsz fekete képernyőt a játék használata közben. Ennek megoldása, hogy lerakod a játékot (Alt-TAB), majd visszahozod az ablakot teljes képernyőre. - Nem lehet használni a numerikus pad számbillentyűit
Az Electronic Arts (kiadó) játékai alapból nem teszik lehetővé a numerikus számbillentyűk használatát a játékban. Próbálj más billentyűkiosztást használni. - Nem lehet csatlakozni a szerverekhez
Azt gondolom ez a hiba igen ritkán fordul elő, de ha mégis, akkor engedélyezd a következő portok átengedését a routereden:- PC UDP: 3659, 9565, 9570, 9000-9999 TCP: 3569, 9946, 9988, 10000 – 29999, 42100-42200
- PlayStation 4 UDP: 3074, 3478-3479, 3659, 6000 TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480, 3659, 10000 – 29999, 42100-42200
- Xbox One UDP: 53, 88, 500, 3074, 3544, 3659, 4500 TCP: 53, 80, 3074, 3659, 42100-42200
- Lag/Csatlakozási hibák
Ha előfordul ez a hiba nálad először is ellenőrizd, hogy a 3-mas pontban említett portok engedélyezve vannak a routereden. Számos esetben elegendő a router újraindítása a probléma megoldásához.
Nagyon fontos megbizonyosodj róla, hogy a játékodhoz a legújabb patch-ek (javítócsomagok - módosítások) telepítve legyenek.
Továbbá meg kell bizonyosodj róla, hogy a játék nincs blokkolva a Windows tűzfalban, illetve egyéb további biztonsági szoftverben (pl. vírusírtók tűzfala), amennyiben van telepítve a számítógépedre.
Konzol felhasználóknak a NAT-típusú hálózat engedélyezése ajánlott. - Joystick nem működik
Star Wars Battlefront nem támogatja a joystick-ot, így ne is próbálkozz annak beüzemelésével (nem tévesztendő össze a controller-el)! - CE-24632-8 hiba PS4-en
Ha ezt a hibaüzenetet kapod, akkor indítsd újra a konzolod, hogy a legfrissebb frissítéseket megkaphasd, amik tartalmazzák a hiba megoldásának módját. - 100% CPU kihasználtság
Ez a probléma főként a béta-teszt alatt fordult elő, de ott sem volt sok hibajelentés erről. Amennyiben te mégis tapasztalod ezt a problémát próbáld meg a maximum FPS-ed fixálni.
Játékban nyomd meg a (0 ~)-s gombot, majd írd be a parancsot: gametime.maxvariablefps xx (ahol az xx egy általad megadott számot jelent). Ha a megadott szám mellett még mindig nagyon pörög a procid próbáld a számot csökkenteni! - APPCRASH 1.0.4.22789 hiba
Nagy valószínűséggel néhány játékfájl sérült, vagy hiányzik a gépedről. (Ez adódhat az interneten közlekedő telepítőcsomagok kimaradásából is, vagy amennyiben DVD-ről telepítetted DVD-olvasó hibából is.) Annak érdekében, hogy orvosold ezt a problémát próbáld meg a játékot javítani (repair). A játék javítása azt is eredményezheti, hogy a legújabb frissítések települnek fel! - "Dadogó (laggoló) hangok" a játék közben
Egyes játékosok arról számoltak be, hogy hangbéli hibát véltek felfedezni játék közben anélkül, hogy az a kép megjelenítés teljesítményben meglátszódott volna. Ha veled is hasonló a helyzet próbáld meg csökkenteni a hangminőség (kHz értékét) a Windows hangbeállításokban, vagy ha van audió hangkeverő (pl. Realtek HD audió) a gépeden, akkor az adott szoftverben. - Hiányzó szöveg a menüben
Rengeteg játékos jelentette ezt a problémát. Általában akkor fordul elő ez a probléma, ha az Origin Windows újratelepítést követően nincs újra telepítve vagy át van másolva az indítófájl a saját könyvtárából egy egyénileg választott helyre -> Origin újra telepítése megoldja a problémát az esetek zömében!
Hasonló jelentések érkeztek olyan felhasználók köréből, akik VPN kapcsolat használata mellett futtatták a játékot. Próbáld meg VPN kapcsolatod bontása után futtatni a játékot!
Forrás: http://segmentnext.com
Ráadás 5 bejegyzés frissítése a gottamobile.com leírása alapján!
- Black Screen (fekete képernyő) probléma - kibővítés
Az első amit fontos megtegyél, hogy ellenőrzöd a számítógéped teljesítményét, hogy alkalmas-e a játék futtatására. Ennek a legegyszerűbb módja, ha ellátogatsz a Systemrequirementslab.com Star Wars Battlefront oldalára, ahol akár automatikusan is ellenőrizheted géped teljesítményét!
Amennyiben csak minimálisan vagy az elvárt minimum gépigény alatt, és hyperthreading képes quad-core vagy dual-core processzorral rendelkezel próbáld ki az EA által publikált megoldást:
- Hozz létre egy új fájl jegyzettömb segítségével
- A jegyzettömb tartalma a következő legyen:
- Thread.ProcessorCount 4
- Thread.MinFreeProcessorCount -2
- Mentsd el az imént létrehozott fájl user.cfg néven ugyanabba a könyvtárba ahol a starwarsbattlefront.exe fájl is megtalálható (alapból a C:/Program Files(x86)/Origin Games/Star Wars Battlefront).
- Indítsd újra a játékot.
Amennyiben megbizonyosodtál abban, hogy géped alkalmas a játék futtatására, de még mindig jelentkezi ka hiba próbáld meg frissíteni a videókártyád driverét. Amennyiben AMD kártyát használsz kattints ide. Ha NVIDIA grafikus kártya van a gépedbe pedig ide menj.
Ha ez még mindig nem segített megoldani a problémát és Crossfire (AMD) / SLI (NVIDIA) megjelenítési megoldást alkalmazol próbáld meg kikapcsolni azt!
Crossfire kikapcsolása AMD esetében:- Jobb klikk az asztalodon, majd menj a Catalyst Vezérlőpultra (Catalyst Control Center)
- Nyisd meg a Grafika menüt
- Menj a CrossfireX-re
- Szedd ki a pipát / pöttyöt a Crossfire engedélyezése (Enable Crossfire) opció mellől
- Kattints az OK gombra a beállítás mentéséhez
SLI kikapcsolása NVIDIA esetében: - Jobb klikk az asztalodon, majd menj az NVIDIA Vezérlőpultra (NVIDIA Control Panel)
- Válaszd ki a 3D Beállítást (3D Settings) - Kattints az SLI, Surround, PhysX beállításra
- Az SLI beállítást kapcsold ki
- Nyomj egy Elfogadás gombot a beállítások mentéséhez
És végezetül, amennyiben Windows 7 rendszeren szeretnéd futtatni a játékot győződj meg róla, hogy telepítve van a gépedre a Service Pack 1. - Star Wars Battlefront fagyás miután meghívott egy barátom játszani
Sajnos ez is egy - habár ritkán, de mégis - előforduló jelenség. Akkor szokott leginkább előfordulni, mikor meghív egy barátunk partiba. Erre csak egy megoldás létezik:- Ha befagy a játékod újra kell indítsd a számítógéped és a játékod egyaránt (erre azért van szükség, hogy a Cache memóriád (gyórsítótárad) frissüljön)
- Amennyiben konzolt használsz és ott is előfordul indítsd újra a konzolod (ott is a Cache memóriád (gyórsítótárad) ürítése céljából van rá szükség)
- Elindul a játék, de hibás a grafika
A videókártya drive frissítésével oldódik meg a probléma. Ha két grafikus kártyát használsz, valamelyik kikapcsolása szintén megoldhatja a problémád. Megoldáshoz tekintsd meg a 3-mas pontot. - Betöltőképernyő-fagyát
Amennyiben szerverhez való csatlakozás közben fagy be a képernyőd egyszerűen csak zárd be a játékot és indítsd újra. Ez egy egyszerű megoldás, ami számos játékosnak segített. - Hogyan oldjuk meg a hang problémánkat
A legtöbb panasz a hangra érkezik a játékkal kapcsolatban. Ennek megoldása azonban bonyolultabb, mint az előbb leírtak.
- Először is győződjünk meg róla, hogy a legfrissebb hangkártya driver telepítve van a gépünkre.
- Miután erről meggyőződtünk és továbbra sem oldódott meg a probléma, kövessük az EA által közölt megoldást:
- Menjünk a Vezérlőpult - Hangbeállítások menübe
- Válasszuk ki a használatban lévő hangeszközt
- Navigáljunk a felső lapfüleken a Javítások fülre
- Kapcsoljunk ki minden beállítást ami engedélyezve van (jelölőnégyzetek mellől vegyük ki a pipát)
- Ha ez megvan menjünk a Speciális fülre és állítsuk át a hangminőséget 16 bit, 44100 Hz (CD minőség)-re
- Menjünk az OK gombra, ezzel elmentjük a beállításokat
- Az EA továbbá ajánlja a játékban közbeni Origin használatának kikapcsolását ha a fent említett leírás továbbra sem segít a probléma megoldásában:
- Menjünk az Originen belül az Origin - Alkalmazásbeállítások (Application Settings) - Origin játékpanel (In-game) menüpontba, majd szedjük ki a pipát az Origin játékpanel bekapcsolása mellől
Remélem segíthettem megoldani a problémád a hibák lefordításával. Ha további hibák fordulnak elő, esetleg találtál (más) megoldást egy hiba orvoslására írd le a bejegyzés alatt található Facebook vagy Blog.hu-s üzenőfalra. Minden egyes tippet beillesztek a cikkben (természetesen névvel ellátva) felhasználói észrevétel címszó alatt!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.